S.A.D.O.
SOCIETA' ANONIMA DECOSTRUZIONISMI ORGANICI

HOLZWEGE
Released by AMS Records (2007, cat.AMS122CD), produced by BANKSVILLE RECORDS  - Distribution:  AMS
 

        

 


 

 Ringtones     Facebook     Website         Listen        Video

This CD is not distributed by Banksville Records. It is available on third party shops here: Shop         


S.A.D.O. - Holzwege
La definizione storico-genetica della musica dei SADO sarebbe: "musica creativa ed improvvisata europea" ma loro preferiscono "avanguardia decostruttiva".
Il gruppo, nell'atto creativo, effettua alla propria musica un processo di decostruzione ma giammai di redifinizione della medesima in quanto nell'ambito di una filosofia dell'arte sarebbe una tragedia anche solo pensare di volerlo fare (nella notte della sordità concettuale i campanacci di tutte le mucche sono muti...peggio della formula di Moles).
Ispirati Bretonianamente dall’immagine fono-acustica della ‘langue’ wittgensteiniana -vissuta in questo caso come puro insieme di sintagmi-, essi giustappongono alle tesi di essa delle ‘sillogi di note’ che rap-presentano la pura evenemenzialità del tema musicale come mera sintesi meccanica e storica di simboli, atmosfere e tecnica, di contro a tutte le sovra- e substrutture sintattiche e semantiche ad esso solitamente associate.


S.A.D.O. - Holzwege
Sado is a side-project by some of the members of the renowned band Arcansiel, but this project is miles away from the easy-listening neoprog sound of this band, as Sado lies somewhere in between the more aggressive spirit of Area (especially fo what the stunning vocal experimentations by Boris Savoldelli concern), the happy nonsense of Picchio dal Pozzo and some weird and spacey psychedelia.
The historical-genetic definition of The SADO’s music would be : “ creative music and European improvised tune” but they prefer “ deconstructive avant-gard”. The group, in their creative action, carry out a de-constructive process of their music, never a re-definition of the same since such an idea, within an artistic philosophy, would be unthinkable (in the night of conceptual deafness all cows' cowbells are dumb...even worse than Moles’ formula).
They are inspired by the Bretonian phono-acoustic image of Wittgenstein’s ‘langue’ seen, in this case, as a pure whole of syntagma, they juxtapose to its thesis some “note sylloges” that represent the pure “evenemenzialità” of a tune considered as a simple mechanic and historical synthesis of symbols, atmospheres, and technique opposed to all syntactical and semantic complications and sub- structures that are usually associated.


- Paolo Baltaro / Bass, Piano, Keyboards
- Gianni Opezzo / Guitar
- Sandro Marinoni / Tenor Sax, Flute, Trombone
- Diego Marzi / Drums
- Boris Savoldelli / Voice and vocal noises