S.A.D.O. - Societa' Anonima Decostruzionismi Organici
Musiche per signorine da marito
Cura uditiva per la narcolessia in forma Sentenziale (audiofarmaco)

Banksville Records (BAA-38178) produced by Paolo Baltaro.
Distribution: Banksville Distribution

            
   
 
 
 

 

     On line MP3 Distribution
FREE DOWNLOAD
 

Musiche per signorine da marito

A real full 9 track experimental album lasting 7 minutes and 50 seconds. Bilingual (English and Italian), two records set. All song by Paolo Baltaro, except 6, 8 and 9 by Paolo Baltaro and Davide Trevisio. Composed, produced and recorded by Paolo Baltaro, featuring: Sandro Marinoni (sax and flute) and Andrea Beccaro (drums, tracks 7 and 9). Acoustic aid for narcolepsy in Sentential form (song-truth-coercitive sentence).

“Musiche per signorine da marito” (literally "Music for young ladies by husband") is a very complex job. These are his salient features: First of all, the total duration of the tracklist is less than eight minutes, despite being composed of nine tracks. Assuming that nowadays the listener has no more enough time to listen to a complete album because of the Internet timing attitude, S.A.D.O. decided to summarize in seven minutes and fifty seconds an entire album, composed of complete and complex songs (despite the short single duration) in order to keep intact the "feel" of a complete album. Then, the disc repeats the entire tracklist , releasing a double bilingual album, in Italian and English as regards the voice only parts (sentence). Last but not least, the songs are formed by three distinct parts following the model of the SENTENTIAL FORM* (see footer for more details on this). This is just for the entertainment aspect, so as not to forget that making music is, by its nature, a matter of entertaining. To this end, you are in front of an adjuvant medication for treating the symptoms of narcolepsy, made of audio pills, by the Sentential Form *.

 * The SENTENTIAL form (also called "three-stages coercive form") was created in 1990 by Paolo Baltaro and Diego Marzi on the occasion of the first auditory therapeutic hearing aid for the treatment of obesity, called "Anoressia - Dietetic-coercive care in Sentential form " to which it followed "Combattiamo la paura di volare ", performed live for the first time at the Spaziomusica in Pavia (Italy) in 2011 by the S.A.D.O. with the complicity of the well-known critic and writer Guido Michelone. The method uses a tryptic semantic model (Trano-Verita'-Sentenza). The “patient” must take frequent repetitions of “acoustic pills” made of three parts. The first is a brief SONG for emotional setting,which is the the merely musical side of the work. The second is a sentence that states a COMMON SIMPLE TRUTH WORLDWIDE ACCEPTED (eg "The sun is hot") for the sole purpose of reassuring the listener, inducing him to a receptive status of trust and abandonment in order to face profitably the third and last part, called COERCITIVE SENTENCE, the specific active principle of the therapy, which, made of a sentence with a strongly coercive rate (eg "Sleeping is strongly inopportune"), which induces the success of treatment by subliminal effects.

 

 

. Musiche per signorine da marito


Prosegue l’intento sperimentale della storica formazione dei S.A.D.O. (Società Anonima Decostruzionismi Organici) capitanata da Paolo Baltaro. Il gruppo, nato come spin off degli Arcansiel, da sempre si distingue per l’intento di esplorare nuovi percorsi, al di fuori di qualsiasi logica commerciale. “Musiche per signorine da marito” è un lavoro molto complesso.

Questi sono i suoi tratti salienti: Innanzitutto, la durata totale della tracklist è inferiore a otto minuti, nonostante sia composta da ben nove brani. Oggi l’ascoltatore non è più abituato all’ascolto completo di un album perché i tempi stretti dell’era di Internet non lo consentono più. Per questo motivo si è pensato di condensare in sette minuti e cinquanta secondi un intero album, composto di brani completi e complessi (nonostante la breve singola durata) nell’intento di mantenere intatto il “senso” di un album tradizionale. In secondo luogo, il disco si caratterizza per il fatto di ripetere due volte l’intera tracklist a vantaggio di una doppia versione bilingue, in Italiano e in Inglese (già i S.A.D.O. lo fecero per la realizzazione dell’album Weather Underground). In terzo luogo, i brani stessi: Qui si sostiene, a esclusivo uso artistico, di rappresentare un audiofarmaco rivolto alla cura della narcolessia, realizzato in forma Sentenziale*. Tale forma si avvale di un modello semantico a tre stadi: Brano-Verita'-Sentenza. L’ascoltatore, che gioca il ruolo di paziente, e' sottoposto a ripetizioni frequenti di una serie di tracce composte da tre movimenti. Il primo movimento e' un breve BRANO di ambientazione. Il secondo e' l'enunciazione di una qualunque ovvietà popolare lapalissiana, con unico scopo di ottenere fiducia. Infine, il terzo ed ultimo movimento detto “SENTENZA”, rappresenta il messaggio che dovrebbe indurre l’ascoltatore a fare (o non fare) una determinata cosa che, nel caso di questo disco, consiste nel resistere agli stimoli del sonno narcolettico.

Brani interamente composti da Paolo Baltaro, all’indomani della sua recente pubblicazione con i Pillheads dell’album Live omonimo (Musea Records). Formazione: Paolo Baltaro (tutti gli strumenti e voce) e, come di consueto, Andrea Beccaro alla batteria e Sandro Marinoni al flauto e sassofono.

 * La forma SENTENZIALE (detta anche "forma coercitiva a tre stadi") fu creata nel 1990 in occasione della pubblicazione della prima opera sperimentale terapeutico uditiva per la cura dell'obesitd, denominata "Anoressia - Cura dietetico-coercitiva in forma sentenziale" da Paolo Baltaro e Diego Marzi a cui segui' "Sconfiggiamo la paura di volare", eseguito dal vivo per la prima volta allo Spaziomusica dr Pavia nel 2011 dal gruppo free jazz S.A.D.O. Societa' Anonima Decostruzionismi Organici con la complicita' del noto critico e scrittore Guido Micheione.

 www.societaanonimadecostruzionismiorganici.com
www.paolobaltaro.com

 

1          Signorine Da Marito Alla Guida di Un Veicolo Veloce (versione italiana) **

2          I Can't Stand It Anymore  (versione italiana)

3          L'inno Della Nuova Giudea e Nanni Svampa  (versione italiana

4          People melting boring ladies (versione italiana) **

5          L'individuo instabile  (versione italiana) **

6          La Fioriera (versione italiana) *

7          Baleno  (versione italiana) ***

8          Simona e l'amore (part 1)   (versione italiana)

9          Simona e l'amore (part 2)   (versione italiana) *

10          Signorine Da Marito Alla Guida di Un Veicolo Veloce (English version) **

11          I Can't Stand It Anymore  (English version)

12          L'inno Della Nuova Giudea e Nanni Svampa  (English version)

13          People melting boring ladies (English version)

14          L'individuo instabile  (English version) **

15          La Fioriera (English version) *

16          Baleno  (English version) ***

17          Simona e l'amore (part 1)  (English version)

18          Simona e l'amore (part 2)  (English version) *

 

* With Andrea Beccaro (drums)  ** With Sandro Marinoni (sax- flute). All songs by Paolo Baltaro excepy *** by Paolo Baltaro and Davide Trevisio

℗ Pkmp Communication Ltd. - London